torsdag 14 oktober 2010

Det snöar!

Nu kommer snön och jag är inte alls förvånad. Hade den känslan när jag var vaken med benkramp och sammandragningar i natt. Varm som en kamin var jag också.

Det är något i luften som känns annorlunda precis innan det ska snöa, jag behöver inte ens vara ute för att känna det. Det är ännu lite för varmt för att snön ska stanna på marken men den är fin i luften i alla fall.

Idag hade jag tänkt göra ingenting. Jag har varit i behov av en lugn dag utan måsten eller känna att jag ska promenera iväg nånstans men den senaste veckan har det varit nånting hela tiden. Men inte idag! Nu blir det benvärmare, kofta, filt och massor av te. Har känt mig lite smått hängig och vill inte bli sjuk så jag ska försöka kurera mig.

Och så var det ju det där med snön. Ända sedan jag var sex år har jag fått en släng av feber när första snön faller. Samma sak varje år. Jag är som en vandrande väderstation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar