fredag 15 oktober 2010

Höstfredag och hormonsvallningar

Ute skiner solen, himlen är blå och av gårdagens snöoväder finns inte många spår kvar längre. Istället är det en vacker höstig fredag, om än något kylig (+2).

Jag sov gräsligt dåligt inatt men tog igen det på morgonen istället, klev inte upp förrän vid 10 (räknar ej toabesök). Hade svårt att komma till ro igår för av någon anledning var jag ledsen mest hela dagen. Grät i omgångar och tyckte lite synd om mig själv. Kanske var det för att jag äntligen hade en lugn dag och då kom alla känslor till ytan som har fått vara på paus ett tag.

Grät för att jag är så ensam, för att det gjorde ont i ryggen, för att jag såg ett sorgligt avsnitt av en tv-serie, för att maken inte har tid med mig (pga renoveringen), för att vi renoverar just nu över huvud taget, för att det är stökigt hemma och jag inte kan göra nått åt det (renovering igen), för att jag inte kan hjälpa till med den idiotiska renoveringen, för att jag snart ska ha barn och inte har köpt nån kudde till vaggan (jag sa inte att det var logiskt) och för lite annat smått och gott. När maken tog sig tid att prata en stund på kvällen så bölade jag bara vilket resulterade i hemsk nästäppa som gjorde att jag inte kunde sova efteråt. Och huvudvärk.

Gravidhormoner? Jag?

Idag är det en ny dag och jag har inte tänkt gråta några floder. Måste gå och handla lite frukostvaror för i skåpen är det tomt. När maken kommer hem ska vi gå och äta på vår lokala grillsylta för tydligen ska han ha kebabrulle till middag och inget annat. Sedan blir det en lugn kväll hemma hos goda vänner med lite sällskapsspel och säkert massa trevligt snack. Det ser jag fram emot!

3 kommentarer:

  1. Jag vet hur det var...precis! Även om du nu inte har panik ;) över kudden så kan jag ju slänga in ett tips. Vi hade ingen kudde förrän Skruttan blev större och inte riskerade att få den över ansiktet. Det gick jättebra med en dubbelvikt handduk i ett örngott( o praktiskt att kunna tvätta), vi hade dock en kudde i vagnen för där har man mer uppsikt. Sen får man flytta på huvudet och vika upp handduken/kudden så att de inte ligger åt samma håll och blir snea i huvudet vilket S var ett tag.

    Och... jag tycker att du berättade om Ettan nyss, och snart kommer hon till er! Så fort tiden går!Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag känner verkligen igen dig i det du skriver, jag får också såna där deppdagar, då allt bara känns fel och jag får panik över allt som inte är gjort.
    Det hör nog till med alla gravidhormoner!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det låter sunt, man behöver lätta på trycket ibland. Idag blir det ju inte ensamt tex. Renoveringarna gör ju att det blir finare sen, & det är ju inte mkt ni behöver göra eg. Sen får du lämna stöket en stund också! :) Allt gott! Kram kompis!

    SvaraRadera