söndag 3 oktober 2010

Bärsjal beställd!

Jag vill prova att bära i sjal, mest för att det verkar mysigt för alla inblandade men också för att det säkert är bra för mina reumatiska händer att få vara fria ibland. Har läst och kikat runt och fastnade för sjalen "Tricot-slen" från Babylonia - här kan du se hur den funkar!

I lokala babybutiker har jag sett dem för runt 699kr, men så mycket behöver dem inte kosta. På Tradera finns nästan alltid några till salu, om man kan tänka sig begagnat. De drar dock snabbt iväg i pris och det kan vara svårt att riktigt "fynda" eller hitta nån speciell färg. Men värt ett försök!

Hos Tiny Tots säljs dem annars till det lite bättre priset 549kr + frakt. De har många färger att välja på!

För mig föll dock valet på Bebislycka som just nu har riktigt bra REA på ett par av färgerna. Eftersom vi kunde tänka oss mörkgrå så kostade den 510kr och ingen frakt tillkommer.

1 kommentar:

  1. Vi planerar också att bära i sjal, och hade sån tur att jag hade två vänner som lät oss ärva deras sjalar. Den ena är en ringsjal, och den andra ska knytas så jag ska bara lära mig det. :-)

    SvaraRadera